2016 Yılı

  1. İnternet kullanım bant genişliği Evliya Çelebi Yerleşkesinde 600 Mbps den 700 Mbps ye yükseltildi. Toplamda ilçeler dahil 945 Mbps bant genişliğine ulaşıldı.
  2. Kablolu ve kablosuz kullanıcı sayısı günlük ortalama 7000 kişiye ulaşmıştır.
  3. IPV6 ya geçiş için alt yapı çalışmalarına devam edildi.
  4. Domaniç MYO network alt yapısı yenilendi. 20 KVA UPS alımı yapıldı.
  5. Germiyan Kampüsü internet kullanım bant genişliği 60 Mbps ye, Pazarlar MYO internet kullanım bant genişliği 20 Mbps ye, Şaphane MYO internet kullanım bant genişliği 20 Mbps ye ve Domaniç MYO internet kullanım bant genişliği 20 Mbps ye çıkarılmıştır.
  6. Backbone switch ihalesi yapılıp alınan donanım sisteme entegre edilmiştir.
  7. Güvenlik duvarı yazılımının lisans anlaşması 3 yıl uzatılıp gerekli güncellemeler yapılmıştır.
  8. Kampüs yerleşkesi mevcut alt yapısında bulunan switchlerin yenileriyle değişimi sağlanmıştır.
  9. Kampüs kamera güvenlik ve izleme sistemleriyle ilgili ihale ve doğrudan alımlar (DMO) için gerekli çalışmalar yapılmıştır.
  10. Kampüs içerisinde 10 noktaya fiber alt yapısı taşınmıştır.
  11. Loglama yazılımının alımı ile ilgili çalışmalar başlatılmıştır.
  12. Rutin arıza bakım ve onarım işleri yapıldı.
  13. 2. el masaüstü bilgisayar upgrade ve bakım çalışmaları yapıldı.
  14. 2. el dizüstü garanti süreleri uzatıldı ve bakım çalışmaları yapıldı.
  15. Üniversitemiz personeline 112 adet Toshiba marka dizüstü bilgisayar dağıtımı yapıldı.
  16. Öğrenci laboratuvarları bakım çalışmaları yapıldı.
  17. Projeksiyon kablolama ve priz yenileme çalışmaları yapıldı.
  18. Microsoft sözleşmesi yenilendi.
  19. Yeni dönem bilgisayar alımında demo ürün testleri yapıldı.
  20. Antivirüs yenileme çalışmalarında farklı antivirüs programlarının testleri yapıldı.
  21. Birimlerdeki yazıcı bakım ve onarım çalışmaları yapıldı.
  22. Rutin arıza bakım ve onarım işleri yapıldı.
  23. Dumlupınar Üniversitesi Mobil: Üniversitemiz mobil uygulamasının üst versiyonu geliştirilmiş olup, Namaz vakitleri ve OBS entegrasyonu kapsamında çalışmalar yapılmıştır, uygulamanın IOS versiyonu da geliştirilmiştir. Uygulamanın güncel  versiyonu test sürecindedir.
  24. Bisiklet Takip Sistemi: Üniversitemiz mobil uygulamasının üst versiyonu geliştirilmiş olup, Namaz vakitleri ve OBS entegrasyonu kapsamında çalışmalar yapılmıştır, uygulamanın IOS versiyonu da geliştirilmiştir. Uygulamanın güncel versiyonu test sürecindedir.
  25. Yurt Bilgi Sistemi: Üniversitemiz yurdunda kullanılmak üzere yurt süreçlerinin tamamının yönetilebildiği Yurt Bilgi Sistemi geliştirilmiş olup kullanıma açılmıştır. Yazılım; öğrenci kayıtları, adres, yakın, ceza, izin, ödeme, giriş-çıkış süreçleri ile oda ve yurt yönetimi süreçlerini kapsamakta ve ödeme yönetimi sağlamaktadır. Yazılım yurdun girişindeki parmak izi okuyucuları ile entegre edilerek otomatik giriş çıkış takibini de yapmaktadır. Yurt için gerekli olan önemli raporlama desteği de yazılım bünyesinde sağlanmıştır.
  26. Güvenlik Bilgi Sistemi: Kampüs içerisine giriş yapan ziyaretçi ve misafirlerin giriş çıkış bilgilerinin takibi ve yönetimi amacıyla geliştirilmiş olan yazılım üniversitemiz giriş noktalarında aktif olarak kullanılmaktadır.
  27. Elektronik Dergi Sistemi: Elektronik Dergilerin oluşturulma, sunum ve arşivlenmeleri amacıyla geliştirilen otomasyon ile üniversitemiz bünyesinde çıkarılan broşür, katalog vb. dokümanların elektronik ortama aktarımı sağlanmış olup, tüm cihazlarda sorunsuz olarak okunabilmesi sağlanmıştır.
  28. Google Map Entegrasyonu: Kampüsümüzün bina lokasyonları, resimleri ve temel bilgilerinin Google Map üzerinde doğru ve resmi olarak işaretlenmesi amacıyla Google firması ile gerekli konumlama entegrasyonları üzerinde çalışılmış olup, büyük oranda entegrasyon sağlanmıştır.
  29. YÖS Bilgi Sistemi: Yabancı Uyruklu Öğrencilerin üniversitemiz bünyesinde seçimi ve yerleştirilmesi süreçlerinin yönetilmesi amacıyla geliştirilmiş olan yazılım ile; öğrenci kayıtları, sınav kayıtları, sınav merkezi ve gözetmen kayıtları, sınav raporları, öğrenci tercihleri ve yerleştirme süreçleri organize edilmiştir.
  30. Mezun Bilgi Sistemi: Üniversitemizden mezun öğrencilerin tek bir platform ile bilgilerinin toplanması, olası iş olanaklarının sunumu ve öğrencilerimizin üniversitemiz  ile olan bağlarının devamı amacıyla geliştirilmiş olan yazılım aktif olarak kullanılmaktadır.
  31. Akademik Bilgi Portalı: Üniversitemiz Akademik ve İdari personellerinin genel bilgilerinin ve yayın bilgilerinin yer aldığı, aynı zamanda uzmanlık alanlarına yönelik blog yazılar yazıp, birbirlerini takip edebilecekleri sosyal bir platform oluşturulmuştur. Bu sayede üniversitemiz bünyesinde çıkan yayınlar, projeler vb. akademik istatistikler için bilgi tabanı oluşturulmuştur.
  32. Kalite Komisyonu Rapor Aracı: Kalite Komisyonu tarafından hazırlanan raporun interaktif sunumunun sağlanması amacıyla Kalite Rapor Modülü geliştirilmiştir. Bu sayede rapor içeriği etkili bir şekilde web üzerinden ilgililere erişimine açılmıştır. 
  33. Birimler Projesi Desteği: Birimlerimize ait web sitelerinin site sorumları giriş çıkışları, yeni site sorumlularının eğitimleri ve yeni açılan sitelerimizin kayıtları ile mevcut sitelere teknik destek sağlanmıştır.
  34. Servisler: Diş Hekimliği Fakültesi tarafından kullanılan hastane bilgi sistemi ile üniversitemiz OBS sistemine yönetimimizde bulunan KPS sisteminden servisler yazılmış olup kullanıma açılmıştır.
  35. DPUKart43 Entegrasyonu: Üniversitemiz personeli ve öğrencilerine dağıtılan yeni kartların basımı ve kontrolü amacıyla gerekli servisler geliştirilmiştir. Sözleşmeli Personelimizin kart basımı amacıyla da özel bir sorgulama modülü geliştirilmiştir.
  36. DPU-HGS ve Bariyer Projesi: Üniversitemiz araç girişlerinde kullanılmak üzere yapılan projenin teknik desteği sağlanmış olup, projenin her aşamasında denetleme ve koordinasyon süreçleri yönetilmiştir. Projenin bitiminde mevcut araçlarının DPU-HGS Etiketlerinin dağıtımı ve planlaması süreçlerinde de destek verilmiştir
  37. ADN: Açık Ders Notları Projesi kapsamında kurulan Moodle yazılımının bakımı ve güncellemesi ile Big Blue Button Sanal sınıf entegrasyon çalışmaları yapılmıştır.
  38. Aylık olarak kuruma yeni başlayan personele e-imza alımları yapıldı.
  39. Sistemin yıllık bakım sözleşmesi yapıldı.
  40. Ptt’den kurum için kep adresi alındı.
  41. Sisteme KEP Entegrasyonu yapılarak kurum dışı evraklar gönderilen kurumun kep adresi varsa kep sistemi üzerinden çıktı alınmadan gönderilmeye başlandı.
  42. Araç talep evrakları sisteme entegre edilerek sistem üzerinden yapılmaya başlandı.
  43. Kurum içi veya kurum dışına yazılan “Çok ivedi, İvedi ve Günlü” evraklarda sms entegrasyonu yapılarak paraf ve imza aşamalarında kişilere sms ile bilgilendirme yapılması sağlandı.
  44. E-imza süreleri dolan personelimizin e-imzalarının yenilenme işlemleri yapıldı.
  45. 1.000.000 adet Zaman damgası sisteme eklendi.
  46. 5000 olan aylık sayfa tarama sayımız (OCR) 50.000’e yükseltildi.
  47. 10-11 Ekim tarihlerinde Ankara’da EBYS Sistem Yöneticisi eğitimine katılım sağlandı.
  48. Sunucu kısmında disk artırımı yapıldı.
  49. Belli periyotlarda sürüm güncellemeleri gerçekleştirildi.
  50. Sistem üzerinde çalışan evrak türlerinde güncelleştirmeler yapıldı.
  51. Sistem ayarlarında güncelleştirmeler yapıldı.
  52. Kurumumuzda yeni açılan birimler sisteme eklendi.
  53. Sistem entegrasyon ayarlarında güncelleştirmeler yapıldı.
  54. Yeni alınan personeller hizmet içi eğitim programalarına tabi tutularak bilgi ve becerileri geliştirilmektedir.
  55. Birimimizin her bölümünde çalıştırılan stajyer öğrenciler bulundukları bölümün alanıyla ilgili olarak o bölümde çalışan personelimiz tarafından eğitilmektedir.
  56. Üniversitemizin toplantı, konferans, seminer, data vizyon gösterisi, baskı, dizayn gibi çalışmalarında Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğüne teknik destek hizmeti verilmektedir.
Son Güncelleme Tarihi: 19 Şubat 2018, Pazartesi