• Hızlı Erişimler
    • Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
    • Merkez Kütüphane
    • Öğrenci Bilgi Sistemi
    • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
    • Akademik Portal
    • Mezun Portal
    • Uzaktan Eğitim Öğrenme Yönetim Sistemi
  • Telefon Rehberi
  • T.C. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

T.C. KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

  • Kurumsal
    • Misyon - Vizyon
    • Personel
    • Organizasyon Şeması
    • Logomuz
    • İç Kontrol
  • Birimler
    • Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) Birimi
    • İdari Şube Müdürlüğü
    • Ağ ve İletişim Şube Müdürlüğü
    • Sistem Yönetimi Şube Müdürlüğü
    • Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğü
  • Hizmetler
    • BGYS Politikası
    • Kablosuz Ağ Hizmeti
      • Kablosuz Ağ Ayarları
    • Antivirüs Programı
    • EBYS
    • Ek Ders İşlemleri
    • Microsoft Teams, Office 365 ve Azure Portalı Eğitim Videoları
    • Microsoft Office 365
    • SolidWorks
    • E-Yoklama Sistemi
    • E-posta ve İnternet işlemleri HK.
    • Donanım Altyapısı
    • İnternet Hizmeti Hakkında
  • Destek
    • Uzaktan Destek Erişim
    • EBYS ve E-imza İşlemleri
      • E-İmza Kurulumu
      • E-imza Yenileme
      • Chrome E-imza
      • Mozilla E-imza
      • E-imza Şifre Belirleme İşlemleri
      • E-imza Pin oluşturma
      • EBYS Toplu Evrak İşlemleri
      • KEP Ayarları
      • EBYS Kullanıcı Düzenleme Formu
    • MB451 Yazıcı Kurulumu
    • IP Telefon Kullanım Kılavuzu
    • Arıza, Görüş, Şikayet Bildirim Formu
  • Mevzuat
    • E- İmza Yönergesi
    • Kişisel Verileri Koruma Komisyonu Yönergesi
    • E-Posta Kullanım Yönergesi
  • Kalite
    • Görev Tanımları
    • İş Akışları
    • İdari Formlar
    • Birim İç Değerlendirme Raporu
    • Birim Kalite Komisyonu
    • Birim Danışma Kurulu
    • Komisyonlar
    • İç Kontrol Uyum Eylem Planları
    • Stratejik Planlar
    • Kalite Toplantılarımız
  • İletişim
    • Site Sorumlusu
    • İletişim Bilgileri

ISO 27001:2017 Sertifikasına Hak Kazandı

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı (DPÜ BİDB) bilgi güvenliği alanındaki çalışmalarımıza büyük katkı sunacak ISO 27001:2017 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Sertifikasına sahip oldu. DPÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, ISO 27001:2017 Sertifikası aldı. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı uluslararası belgelendirme kuruluşu BBS tarafından yapılan denetimlerde, uyguladığı Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi’nin ISO 27001 standardına uyduğunun belirlenmesiyle, Uluslararası Belgelendirme ve Gözetim Onayı ile Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) onaylı ISO 27001:2017 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Sertifikasını almaya hak kazandı. Daha önce 2019 yılında da ISO 27001:2013 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Sertifikası’nı almaya hak kazanan Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız kazandığı bu yeni sertifika ile bünyesindeki bilgi sistemleri varlıklarını ve bu varlıklara erişim sağlayan birim çalışanlarını uluslararası ölçütlerle yönetebilme yetkinliğini belgelemiş oldu. Böylece bu birimlerin iş süreçlerini üniversite kapsamında kullanılan Elektronik Belge Yönetim sistemi faaliyetlerinin yürütülmesi ve bilgi sistemlerinin yapısına hizmet yazılım veya donanım destek sağlayıcılarından temin edilen hizmetlerin yönetimi konusunda Bilgi İşlem Daire Başkanlığımızın uzmanlığı bir kez daha kesinlik kazandı. DPÜ BİDB’den yapılan açıklamada, kullanılmaya başlanan ISO 27001:2017 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi ile Üniversitemizin iş akış süreçlerinde sürekliliğin korunması, iş akışlarında yaşanan zaman kaybının azalması, bilgi varlıklarına erişim konusundaki güvenlik arttırılacak ve gizliliğinin daha etkin korunması sağlanacağı bildirildi.  

Üniversitemiz Ip Telefon Sistemine Geçti

Üniversitemizin kurum içi ve kurum dışı yapacağı telefon görüşmelerinin VOIP (Voice Over Internet Protocol) teknolojisi kullanılarak gerçekleştirilmesi için yapılan çalışmalar Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından tamamlanmıştır. Bu çalışma ile Üniversitemize bağlı birimlerin artan personel sayısına bağlı olarak oluşabilecek telefon hizmet taleplerinin karşılanması ve VOIP servisinin ölçeklenebilirlik, kalite, verimlilik ve düşük maliyet gibi avantajlarından yararlanılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda, Üniversitemizin bütün birimleri, mevcut intranet ağı üzerinden Rektörlük binasındaki sanallaştırma platformuna kurulan IP santral ile irtibatlandırılıp merkezi bir sisteme dâhil edilerek tek numara planı ile çalışır duruma getirilmiştir. Kurumsal VOIP hizmeti ile birlikte ise, kurum dışı yapılacak telefon görüşmeleri için Evliya Çelebi Kampüsü’ne dış hat olarak hizmet sağlayan 16 kanallık kapasite miktarı, diğer yerleşkeleri de içine alarak 200 kanala çıkarılmıştır. Ayrıca her bir personelimize IP telefon makinası tahsis edilip, kurum dışından gelecek aramalar için DID (Doğrudan Dâhili Arama) özelliği kullanılarak tesis edilen numaralar ile doğrudan erişim imkânı sağlanmıştır. Yeni Santral Numaramız : 0274 443 43 43 IP telefon numaralarına adresinden ulaşılabilir.

Üniversitemizde Lisanslı Yazılım Alımları Yapıldı

Üniversitemiz bünyesinde kullanılan yazılımların lisanslı olarak satın alınması sürecinde ilk alımlar tamamlandı. Yazılımların kurulumları ve temini için Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Teknik Servis birimi ile iletişime geçebilirsiniz. Yazılımlar ve dataylı bilgileri şu şekildedir; 1 CATIA (Computer Aided Three-Dimensional Interactive Application)  2 Islamic Tradition Encyclopedia (İslami Gelenek Ansiklopedisi) 3 Logo Go Plus 4 MATLAB 5 SOLIDCAM 6 SOLIDWORKS   7 ArcGIS Ayrıca Microsoft Kampüs Sözleşmesi kapsamında Windows 10  ve Office 2016 yazılımlarının lisansları alınmış olup, laboratuvar ve personel resmi bilgisayarlarının kullanımına açılmıştır. 

Laboratuvarlarımızda Sanallaştırma Çalışmaları

Sanallaştırma, IT işletmeciliğinde IT ortamının algılanan eylemlerden yola çıkarak kendi kendini yönetebileceği bir senaryo olan otomatik programlama ve utility programlamasında, bilgisayar işlemci gücü için  kullanıcıların sadece gerektiği kadar ödeme yapabilmesi avantajına  eğilimin sonucu olarak görülebilir. Sanallaştırmanın genel amacı, ölçeklenebilir iş yükünü geliştirirken yönetimsel görevleri merkezileştirmektir. İşletim  sisteminde sanallaştırma,  donanımın; aynı anda birden fazla işletim sistemi  çalıştırabilmek için yazılım kullanması olup mainframe bilgisayarlarda işlemci gücünden tasarruf etmesi için kullanılmaya başlanmıştı. Sunucu sanallaştırması; bireysel sunucuların, işletim sistemlerinin ve işlemcilerin numaralar ve kimlik bilgileri gibi  sunucu  verilerini, sunucunun kullanıcılarına karşı maskelemektir. Buradaki amaç; artan kaynakların paylaşımı, kullanımı ve kapasitenin sonradan arttırılacak şekilde korunmasını sağlarken kullanıcının, sunucudaki karmaşık ayrıntıları bilmesi ve sunucuyu yönetmesini önlemektir. Bu amaçla; İktisadi ve İdari Bilimler, Fen Edebiyat ve İlahiyat Fakülteleri Bilgisayar Laboratuvarlarında Sanal Sunucular kurulmuştur.

Sistem Odası - Felaket Kurtarma Merkezi (Fkm)- İş Sürekliliği Projesi

Kurumlar için, vermekte oldukları hizmetleri herhangi bir nedenden dolayı verememez duruma gelmek önemli sorunlara yol açabilmektedir. Bu nedenle, oluşabilecek sorunlar için önceden tedbirler almak ve Risk Yönetimi oluşturmak gerekmektedir. Bu planlamada öncelikle olası riskler ve bu riskleri ortadan kaldırmak için alınması gereken tedbirler ile her türlü tedbire rağmen bu risklerin gerçekleşmesi durumunda yaratacağı etkilere rağmen hizmet sürecini aksamadan nasıl devam ettirileceği çözümlenmelidir. Bu amaçla olası bir felaket durumunda dahi kurumumuz Bilişim hizmetlerini kesintisiz yürütebilmek amacı ile birimimiz tarafından Felaket Kurtarma Merkezi ve İş Sürekliliği Projesi hayata geçirilmiştir. Bu proje kapsamında, hem mevcut depolama alanımızı genişletilmiş hem de verilerimizin tek bir depolama alanında meydana gelebilecek arızalardan kaynaklanacak kayıplarını ortadan kaldırmak amacıyla sistem odası bir birinin yedeği olarak çalışacak yeniden yapılandırıldı. Bu sayede hem daha fazla veri alanı hem de veri yedekliliği sağlandı. Bu bağlamda toplam kapasitemiz 220TB’a yükseltildi. Proje kapsamında yapılan çalışmalar şu şekildedir. Rektörlük Binasındaki mevcut Sistem ve Enerji odalarının yeniden düzenlenmesi. Mevcut sistem odasındaki kabinet yapısı değiştirilerek  Fanus yapıya geçilmesi İklimlendirme ve enerji alt yapıları ve kablolama sisteminde gerekli değişiklikler yapılarak alttan soğutma sistemine geçildi. Server ve Veri depolama birimlerinin yedekliliği sağlayacak şekilde konumlandırılması. İki sistem odası arasındaki gerekli fiber alt yapı çalışmalarının yapılması. Her iki sistem noktasının Aktif-Aktif çalışır konuma getirilmesi. Bu kapsamda konumlandırılan ürünler Ürünler Adet Sunucu Raf Sistemi 1 Blade Tipi Sunucu 4 Veri Depolama Birimi 1 Veri Merkezi Ağ Anahtarı 2 Bulut Yönetim Yazılımları 1 Server Anti Virüs Yazılımı 1 Sistem Odası ve Enerji Odası Düzenlemesi 1 Yedek Sistem Odası oluşturma 1     Bu süreçte eski depolama alanımızdaki tüm veriler yeni depolama alanımıza taşındı ve eski depolama alanımızda, yeni depolama alanındaki verilerin yedeklerinin muhafaza edildiği bir sistem haline dönüştürüldü. SİSTEM ODASI GÖRSELLERİ  

Elektronik Belge Yönetim Sistemi (Ebys)

Elektronik belge yönetimi, kurumların gündelik işlerini yerine getirirken oluşturdukları her türlü dokümantasyonun içerisinden kurum aktivitelerinin delili olabilecek belgelerin ayıklanarak bunların içerik, format, ve ilişkisel özelliklerini korumak ve bu belgeleri üretimden nihai tasfiyeye kadar olan süreç içerisinde yönetmektir. Neden EBYS? Teknolojik Gelişmeler Maliyet Zaman tasarrufu Şeffaflık Kolay yönetebilme ve hızlı erişilebilirlik Standartlaştırma Arşivleme Ekolojik kazanç EBYS Çalışmaları Elektronik Belge Yönetim Sistemi çalışmaları 2012 yılı içerisinde söz konusu TSE 13298 standartlarını karşılayan çeşitli firmalarla ön görüşmeler yapılıp, 2013 Mart ayı içerisinde ihalesi yapılarak program tedarik edildi. Sistem için gerekli olan teknik altyapı (donanım/yazılım) hazırlandı. Tüm kullanıcılar sisteme aktarıldı ve yetki tanımlamaları yapıldı. Başbakanlık Devlet Teşkilatı Veri Tabanı (DTVT) ndan birimlerin güncel haberleşme kodları ve ağaç yapıları alınarak sisteme aktarıldı. Kurum içi ve Kurum dışı yazışma şablonları oluşturulup sisteme yüklendi. Evrak döngüsü (İş akış şemaları) oluşturulup sisteme yüklendi.  Akademik ve İdari personelimizi kapsayan yaklaşık 1000 kişiye (İlçeler ve Germiyan Yerleşkesi dahil) EBYS kullanıcı eğitimi verilerek DPÜ imza yetkileri yönergeleri doğrultusunda uygulamalar yapıldı. Tübitak Kamu SM’ den Zaman Damgası ve Elektronik İmza (1237 adet)  alım işlemleri yapıldı. Kullanıcılara e imza dağıtımları tamamlandı. 135 adet çok fonksiyonlu normal tarayıcı ve 16 adet hızlı evrak tarayıcı alımı yapılarak ilgili birimlere dağıtımları yapıldı. EBYS canlı ortama geçildiğinde sorunları en aza indirebilmek için birim sorumluları eğitimleri yapıldı. EBYS ıslak imza ve paraf onay işlemleri, e-imza ve e-paraf işlemlerine çevrildi. EBYS Sistemine SSL (SecureSocketLayer) güvenli soket katmanı yüklendi Temel süreçler Kurum Dışı Gelen Evrak Süreci Kurum Dışı Giden Evrak Süreci Kurum İçi Giden Evrak Süreci Bilgi Edinme Süreci  

Previous Next
Duyurular
Ocak
09

Birimler Web Yönetim Paneli Güvenlik Güncellemesi

09 Ocak 2025, Perşembe - 1684 defa okundu.

  • «
  • 1 (current)
  • »
Etkinlikler
Eylül
19

3 Yaş Üniversitesi Mezuniyet Töreni

19 Eylül 2025, Cuma - 267 defa okundu.

Eylül
19

Adnan Menderes, Fatin Rüştü Zorlu ve Hasan Polatkan’ın İdamlarının Türkiye Üzerindeki Etkileri

19 Eylül 2025, Cuma - 179 defa okundu.

Eylül
22

Eski Türkçenin Türk Dili Tarihindeki Yeri ve Önemi

22 Eylül 2025, Pazartesi - 420 defa okundu.

  • «
  • »
Haberler
DPÜ’nün Kalite Ziyaretleri Devam Ediyor

DPÜ’nün Kalite Ziyaretleri Devam Ediyor

17 Eylül 2025, Çarşamba - 307 defa okundu.

Üniversitemizin kalite süreçleri ve paydaş iş birliklerini geliştirmek amacıyla yaptığı kurum ziyaretleri, Rektörümüz Prof. Dr. Süleyman Kızıltoprak’ın da katılımıyla sürüyor.

DPÜ EAIE 2025 Konferansı’nda Tanıtıldı

DPÜ EAIE 2025 Konferansı’nda Tanıtıldı

17 Eylül 2025, Çarşamba - 241 defa okundu.

Üniversitemiz, İsveç’te düzenlenen EAIE 2025 Konferansı ve Fuarı’nda uluslararası alanda yer aldı.

DPÜ’de Yangın Söndürme Tatbikatı

DPÜ’de Yangın Söndürme Tatbikatı

17 Eylül 2025, Çarşamba - 222 defa okundu.

Üniversitemizin geleinde yangın güvenliği kapsamında düzenlenen tatbikatlardan biri Rektörlük binamızda gerçekleştirildi.

DPÜ’de İngilizce Hazırlık Sınıfı Oryantasyon Programı

DPÜ’de İngilizce Hazırlık Sınıfı Oryantasyon Programı

17 Eylül 2025, Çarşamba - 261 defa okundu.

DPÜ Yabancı Diller Yüksekokulumuz, yeni dönemde hazırlık sınıfına başlayan öğrencilerimiz için oryantasyon programı gerçekleştirdi.

DPÜ’de Sıfır Atık Kutuları Teslim Töreni

DPÜ’de Sıfır Atık Kutuları Teslim Töreni

17 Eylül 2025, Çarşamba - 193 defa okundu.

Üniversitemiz, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının hibesiyle temin edilen dış mekan atık kutularını teslim aldı.

DPÜ Yeni Öğrencilerini Karşıladı

DPÜ Yeni Öğrencilerini Karşıladı

14 Eylül 2025, Pazar - 3319 defa okundu.

Rektörümüz Prof. Dr. Süleyman Kızıltoprak, 2025 YKS ile Üniversitemize yerleşen öğrencilerimizi Kütahya Şehirlerarası Otobüs Terminali’nde karşıladı.

  • DPUHaber Portalı için tıklayınız
EBYS Sistem Giriş Ekranı
Kablosuz Ağ Yayınları
Personel  E-Posta Girişi
Yükseköğretim Kurulu
Öğrenci Bilgi Sistemi
Öğrenci E - Posta Girişi
99.1 Radyo Dumlupınar
DPU

T.C. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Hızlı Erişimler

  • Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
  • Merkez Kütüphane
  • Öğrenci Bilgi Sistemi
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Akademik Portal

İletişim Bilgileri

Evliya Çelebi Yerleşkesi Tavşanlı Yolu 10. KM Kütahya / Türkiye
0 (274) 443 10 90
0 (274) 265 20 43
bidb@dpu.edu.tr

Uygulamalar

DPUMobil uygulamasını telefonunuza kurarak üniversitemiz hakkındaki her şeye cep telefonunuzdan ulaşabilirsiniz.

AppStore Android
T.C. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi - Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, Tüm hakları saklıdır.